Läs om och få hjälp med

Inkråmsöverlåtelseavtal

Avtal om överlåtelse av inkråm i bolag

Inkråmsöverlåtelseavtal är ett avtal som ingås mellan två eller flera parter. Parterna kallas vanligen Köpare och Säljare. Avtalet används för att överföra ägandet till inkråmet – det vill säga innehållet – i ett företag från Säljaren till Köparen.

Behöver du Inkråmsöverlåtelseavtal?

Vi hjälper dig att upprätta, granska eller utveckla Inkråmsöverlåtelseavtal.

Några vanliga områden att reglera i ett Inkråmsöverlåtelseavtal är

• Överlåtelseförklaring
  • Köpeskilling och betalning
  • Värderingsgrunder
  • Handlingsreglering knutet till särskilda perioder
  • Reglering av vad som ingår i överlåtelsen
  • Garantier
Om ni funderar på att upprätta och ingå ett Inkråmsöverlåtelseavtal, ska ni noga tänka över om det är rätt sätt att överlåta företaget på, hur inkråmsöverlåtelsen ska gå till och hur företaget hanteras under de olika faserna av överlåtelsen. Tänk även på vad som ska hända om hela eller delar av affären inte blir som ni tänkt er.

Avtalsbok

Säkra ert juridiska avtalsarbete med en skräddarsydd Avtalsbok. Tillsammans bidrar vi till bättre förutsättningar till en hållbar och framgångsrik affärsverksamhet.

Underskrift av avtal
Vill du göra rätt från början och slippa kostsamma misstag? Då är du välkommen att höra av dig till oss. Vi gör det både enklare och säkrare att upprätta Inkråmsöverlåtelseavtal och andra juridiska dokument och du undviker komplikationer du inte vill råka ut för.

Avtalsguiden

Bra affärer kräver bra avtal. Därför har vi tagit fram Avtalsgiden som innehåller tips och verktyg så att ni kan göra bättre affärer.

Din personliga avtalsjurist

När du vänder dig till avtalsjuristen.se, får du hjälp av Linus Paulsson, utbildad jurist med erfarenhet av företagande, affärsjuridik och avtal sedan 2009. Linus Paulsson driver själv både juridisk verksamhet och startup och har länge arbetat med allt från egenföretagare till välkända bolag och kedjor.

Jag brinner för att hjälpa företag och företagare att lyckas med sina affärsverksamheter och eftersom jag själv är företagare har jag lätt att sätta mig in i och förstå mina klienters situation. I min roll som avtalsjurist och affärsjurist får jag utveckla affärer, ge värdefulla råd, gräva ner mig i avgörande formuleringar och stötta företag i förhandlingar. Låt oss ta ett samtal och se om det finns något jag kan hjälpa till med.

Avtalsjurist Linus Paulsson, LL.M

Inkråmsöverlåtelseavtal ligger inom affärsjuridikens område. God affärsjuridik är avgörande för ett framgångsrikt företagande. Därför har vi tagit fram Juridikguiden som innehåller tips och verktyg så att ni kan komma igång eller vidareutveckla ert affärsjuridiska arbete.

Kontakta oss

Hör av dig till oss, gärna via formulär eller mejl, så tar vi ett kostnadsfritt samtal om Inkråmsöverlåtelseavtal

Uppstartsmöte

Vi inleder med ett uppstartsmöte om Inkråmsöverlåtelseavtal där vi träffas fysiskt, online eller över telefon.

Prisförslag och handlingsplan

När vi vet mer om era behov, önskemål och förutsättningar kring ert Inkråmsöverlåtelseavtal, återkommer vi med förslag på pris och tillvägagångssätt.

Leverans

När vi kommit överens om en handlingsplan utför vi uppdraget i nära dialog med dig, för att säkerställa att du får det Inkråmsöverlåtelseavtal du önskar.

Vilket avtal behöver du idag?

Avtal är en avgörande del för framgångsrika verksamheter. De utgör grunden för era rättigheter och skyldigheter i varje affärsrelation. Varje avtal behöver anpassas till sin affär och hos avtalsjuristen.se får du hjälpen du behöver för att skapa säkra och framgångsrika affärsavtal. Det finns ett stort antal avtal inom affärsvärlden och nedan följer några exempel på avtal som är vanligt förekommande. Läs mer om det avtal som intresserar dig mest och kontakta oss för rådgivning och juridisk experthjälp. Vi hjälper er att göra bättre affärer.

Hämta Avtalsguiden

Vad kul att du är intresserad av vår Avtalsguide! Fyll i dina uppgifter så skickar vi den till dig.

Avtalsguiden

Vi skickar Avtalsguiden till din e-postadress inom ett par minuter.

Avtalsguiden från JUSTUM AB